Gianmarco Navarini

Position

Assistant Professor in Cultural Sociology, Etnography and Discourse Analysis at the University of Milan Bicocca.

Research activities and skills

Food and Wine Culture, Etnography, Discourse Analysis, Rituals and Everyday life.

Most Relevant Publication

Navarini G. (forthcoming), The un-speak-able language of united sensing: taste the wine!. In R. Finnegan (ed), The integration of consciousness in dreaming, death and music, Cardiff, University of Wales Press

Navarini G. (2016), Sinestesia e senso pratico della descrizione. Come fanno gli assaggiatori di vino a dire quello che dicono, Etnografia e Ricerca Qualitativa, 1

Navarini G. (2015), I mondi del vino. Etnografia dentro e fuori il bicchiere, Bologna, Il Mulino

Navarini G. (2015), Immaginario e pratiche sociali: note sulla sensibilità dei mondi del vino, Quaderni di teoria sociale, 2, 77-95

Navarini G., Domaneschi L. (2014), Buono da mangiare, buono da raccontare. Per una sociologia della narrazione gastronomica, in Quaderni dell’Accademia Nazionale della Cucina